Plastry żelowe – najlepszy sposób na odciski

Odciski stanowią nie tylko problem estetyczny. Kojarzą się również z bólem i dyskomfortem w codziennym funkcjonowaniu. Istnieje jednak wiele sposobów na uniknięcie oraz walkę z tym problemem.

Odciski na stopie – przyczyny

Przyczyną pojawienia się odcisków jest najczęściej źle dobrane obuwie. Zarówno zbyt ciasne jak i zbyt luźne buty mogą być przyczyną ocierania stóp i tym samym prowadzić do powstawania odcisków. Skóra, która jest pobudzona przez tarcie, chroni się przed uszkodzeniami tworząc dodatkową warstwę rogową. Powstała warstwa rogowa z czasem coraz bardziej narasta i prowadzi do pojawienia się bólu. W najbardziej zaawansowanym stadium może dojść nawet do stanu zapalnego.

Żelowy plaster na odciski – właściwości

Jednym ze sposobów radzenia sobie z odciskami są plastry żelowe. Jest to ogólnodostępny środek, który można zastosować w najbardziej kryzysowym momencie – na imprezie, w pracy czy też na wyjeździe. Plastry żelowe można kupić zarówno w aptekach jak i stacjach benzynowych, sklepach oraz drogeriach. Dostępne na rynku plastry żelowe mogą być stosowane w celu ochrony przed otarciami, gdy nowe obuwie będzie powodowało ucisk na stopie. Najczęściej jednak są stosowane, gdy odciski powodują ból, wówczas pomagają go uśmierzyć. Plastry żelowe pomagają utrzymywać odpowiednie nawilżenie przez co zmiękczają odcisk i pomagają go usunąć. Zapewniają utrzymanie odpowiedniego pH i najczęściej utrzymują się na skórze przez dobę.

Odcisk na palcu po bieganiu

Biegacze bardzo często zmagają się z odciskami, które są dla nich wyjątkowo uciążliwe. Podczas wysiłku fizycznego, jakim jest bieganie, stopy się pocą. Prowadzi to do zwiększonej wilgotności i w połączeniu z wyższą temperaturą ciała potęguje ocieranie się butów i skarpet o skórę stóp. Haluksy również mogą przyczynić się do zwiększenia ryzyka pojawienia się odcisków u biegaczy. Ból spowodowany odciskami może sprawić, że technika biegu ulegnie pogorszeniu, a osiągane rezultaty będą gorsze. Ważne jest bieganie w odpowiednim obuwiu, które będzie minimalizowało ocieranie. Nakładane do biegania skarpety również odgrywają ważną rolę. Powinny być z materiału, który nie powoduje nadmiernej potliwości. Można się również zaopatrzyć w antyodciskowe skarpety, które w narażonych na otarcia miejscach mają grubszy materiał.

Domowy sposób na odciski

Istnieje wiele domowych sposobów radzenia sobie z odciskami. Jedną z nich jest moczenie stóp w ciepłej wodzie z dodatkiem sody oczyszczonej. Na dwa litry wody dodaje się jedną łyżeczkę sody oczyszczonej. Po wymoczeniu należy przetrzeć zrogowaciały naskórek pumeksem. Soda oczyszczona powoduje zmiękczenie martwych komórek naskórka i łatwiej jest usunąć odcisk. Kolejnym sposobem jest stosowanie octu. Wacik nasączony octem należy przyłożyć w miejscu pojawienia się odcisku i zostawić na kilka godzin, a najlepiej na całą noc i tak jak w przypadku poprzedniego sposobu zastosować pumeks. Innym domowym rozwiązaniem może być moczenie stóp w herbatce z rumianku, który działa przeciwzapalnie.