Imbir na odchudzanie – niesamowite właściwości zdrowotne

Każdy ma inny powód podejmując decyzję o odchudzaniu. Jedni marzą o smukłej sylwetce, inni robią to ze względów zdrowotnych. Odchudzanie nie musi być męczące, wystarczy zredukować ilość kalorii i zaopatrzyć się w świeży korzeń imbiru.

Właściwości imbiru

Imbir to roślina uprawiana w południowo wschodniej Azji (Chiny, Japonia, Indie). Do spożycia wykorzystuje się bulwiaste kłącze, które jest rozgałęzione. Skórka imbiru jest beżowa, po jej usunięciu korzeń ma kolor żółty. Imbir cechuje charakterystyczny lekko ostry smak i przyjemny korzenny aromat. Imbir jest głównie ceniony jako przyprawa, jest dostępny na runku w formie surowej, jako proszek ale także marynowanej i kandyzowanej. Nadaje się jako przyprawa do potraw, deserów i alkoholi.

Oprócz walorów smakowych, warto poznać inne właściwości imbiru.

  • silny środek przeciwzapalny, porównywalny do działania aspiryny;
  • przeciwbólowy i przeciwgorączkowy;
  • przeciwbakteryjny, przeciwgrzybiczy oraz przeciwwirusowy;
  • przeciwwymiotny, doskonale sprawdza się w chorobie lokomocyjnej, stosowany z powodzeniem przez kobiety w ciąży do łagodzenia porannych mdłości;
  • stosowany jako środek przeciwwymiotny u pacjentów poddawanych chemioterapii;
  • obniża poziom cholesterolu;
  • odchudzający;
  • żółciopędny, niezbędny przy niestrawności;
  • łagodzi objawy zapalenia stawów.

Imbir – zastosowanie

Imbir ceniony i stosowany jest najczęściej jako przyprawa, szczególnie w kuchni azjatyckiej, wchodzi on w skład niemal każdej przyprawy. W Polsce jest również używany w kuchni lecz dodawany jest zazwyczaj do ciast, pieczonych jabłek, herbat rozgrzewających, do win, piw, pierników świątecznych. Smak imbiru doskonale współgra z innymi przyprawami (liściem laurowym, goździkami, pieprzem).

Imbir wykorzystywany jest także w kosmetologii. Imbir jest także składnikiem wielu suplementów odchudzających i przyśpieszających przemianę materii oraz jako redukujących cellulit. Jest także dodatkiem zapachowym do perfum, szczególnie dla mężczyzn.

Imbir – jak jeść korzeń, aby schudnąć

Ze względu na odchudzające właściwości imbiru, warto włączyć go do naszej codziennej diety, nie tylko przez osoby borykające się z nadwagą i otyłością lecz również przez osoby dbające o zdrowie.

Woda z imbirem

Najprostszym i najskuteczniejszym sposobem na utratę kilogramów jest codzienne picie wody z imbirem. Wystarczy pokroić świeże kłącze imbiru (60g. na litr wody), a następnie gotować je w wodzie około 20 minut. Inną wersją sporządzenia napoju jest zalanie posiekanego imbiru gorącą, nie gotującą wodą i pozostawienie na noc. Jest to podyktowane tym, że imbir może stracić właściwości odżywcze. Jednak poprzez gotowanie imbir nie traci właściwości termogennych, więc w przypadku odchudzania ten argument nie jest zasadny, bo nie traci on właściwości odchudzających.

Do tak przygotowanej wody imbirowej można dodać do smaku cytrynę i miód, cytryna dodatkowo pomaga pozbyć się toksyn z organizmu i przyśpiesza metabolizm. Dla dobrych efektów odchudzających należy pić wodę imbirową około litra dziennie przez kilka miesięcy.

Imbir – odchudzanie ze smakiem

Oprócz wody imbirowej warto także wspomagać odchudzanie dodając imbir do potraw, kawy i herbaty. Wspaniale smakuje też miód imbirowy, wystarczy zetrzeć na drobnej tarce imbir i wymieszać z miodem. Bardzo smaczne są też zupy – kremy z dodatkiem imbiru, np. zupa krem warzywna lub marchewkowa. Imbir nadaje się także jako dodatek do sałatki z łososiem, natką pietruszki i majonezem. Doskonały jest też ziołowy ryż z imbirem, serwowany do dań mięsnych.

Jak widać odchudzanie nie musi być żmudnym, nieprzyjemnym procesem, dzięki imbirowi, możliwe jest odchudzanie ze smakiem.