Jak zachować zdrowie żyjąc w mieście?

Życie w mieście ma wiele zalet. Po pierwsze łatwiej w nim o pracę czy edukację, po drugie zawsze jest co robić. Każdy może znaleźć coś dla siebie. Nie ważne, czy lubisz taniec, śpiew, sport czy książki. Miasto kusi niezliczoną ilością warsztatów czy zajęć dodatkowych, które do ostatniej chwili wypełniają wolny czas. Oprócz pozytywnych stron życia w mieście, nie brakuje także danych, które jednoznacznie wykazują negatywne skutki mieszkania w mieście. Pośpiech, zgiełk, zanieczyszczenia czy stres negatywnie oddziaływają na zdrowie człowieka, zwłaszcza na jego mózg.

 

Jak radzić sobie z negatywnym wpływem miasta na zdrowie?

  1. Wyeliminuj niepotrzebny stres. Jeżeli w sposób wyjątkowy drażni cię stanie godzinami w korkach, postaraj się je omijać. Możesz np. wybierać jazdę mniej zatłoczonymi ulicami lub wyjeżdżać pół godziny wcześniej, tak by nie podróżować zawsze w godzinach szczytu. Jeżeli masz możliwość to zamień samochód na rower lub pokonuj część drogi pieszo czy komunikacją miejską. Jazda miejskimi autobusami to idealny czas na ulubioną lekturę. Niemal każdą sytuację da się jakoś rozwiązać lub zminimalizować jej negatywne oddziaływanie. Jeżeli jakieś stresującej sytuacji nie da się wyeliminować, to ją po prostu zaakceptuj, dzięki temu nie będziesz musiała się ciągle z jej powodu frustrować.
  2. Postaraj się zdrowo odżywiać. Jedzenie to nie tylko zaspokajanie głodu. Posiłki muszą dostatecznie odżywiać twój organizm, zatem jedzenie byle czego z pewnością nie wpłynie pozytywnie na twój stan zdrowia. Koniecznie należy zatroszczyć się o przyjmowanie odpowiedniej ilości płynów. Naukowcy wykazują, iż niedostateczna ilość wody w organizmie prawie zawsze objawia się bólem głowy.
  3. Nie unikaj sportu. Dbałość o wysiłek fizyczny ma ścisły związek ze zdrowiem człowieka. Nie ma znaczenia, jaki sport uprawiasz, końcowy efekt będzie podobny. Jeżeli lubisz jeździć rowerem, to rób to jak najczęściej, jeżeli zaś kochasz jogę, to postaraj się poświecić jej dwie godziny tygodniowo. Regularny trening skutecznie podnosi odporność oraz zapobiega licznym chorobom, zwłaszcza z kategorii cywilizacyjnych. Ponad to podczas aktywności fizycznej twój organizm wydziela hormony szczęścia, dzięki którym zyskujesz dobre samopoczucie.
  4. Otocz się profesjonalną opieką medyczną. Ułomność publicznej służby zdrowia potrafi doprowadzić do szału niejednego pacjenta, dlatego warto poszukać alternatywnych rozwiązań. Liczne firmy np. Signal Iduna oferują szereg atrakcyjnych ubezpieczeń zdrowotnych, które gwarantują łatwy i szybki dostęp do świadczeń medycznych. Możesz wybrać taki zakres polisy, jaki ci najbardziej odpowiada. Pamiętaj, że posiadanie optymalnego ubezpieczenia motywuje do dbałości o zdrowie, w tym do regularnych badań, które kontrolują jego stan.
  5. Pobudzaj się do śmiechu. Jak mówi znane przysłowie „śmiech to zdrowie”, dlatego staraj się śmiać jak najwięcej. Otaczaj się pozytywnymi ludźmi, którzy cenią sobie poczucie humoru. Jeżeli bawią cię komedie lub kabarety, to oglądaj je, zamiast smętnych seriali, które wywołują u ciebie jedynie nostalgię.

 

Zawsze warto pamiętać, że to ty jesteś odpowiedzialna za swoje życie, zatem jego jakość w dużej mierze zależy od twoich decyzji i działań. Pozytywne nastawienie do życia to pierwszy krok do tego by cieszyć się niesłabnącym zdrowiem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


osiem + 4 =

Activ 8 © 2013 Frontier Theme