Odbudowanie kondycji po długim okresie lenistwa. Od czego zacząć?

Większości z nas zdarzyło się kiedyś zaniechać aktywności fizycznej. Często porzucamy ją z powodu kontuzji, nadmiaru zajęć czy po prostu przez utratę entuzjazmu. Najważniejsze jest jednak, aby w końcu do niej wrócić. Tylko jak to zrobić?

 

Nie przesadzaj z intensywnością ćwiczeń

Niezależnie od długości przerwy w ćwiczeniach, każdy z nas chciałby wrócić prosto na szczyt swoich fizycznych możliwości. Jeśli biegliśmy kiedyś w maratonie, chcielibyśmy od razu to powtórzyć. Marzy nam się, żeby zrobić na rowerze dokładnie tyle kilometrów, ile wracamy-do-cwiczen-po-przerwiebyliśmy w stanie u szczytu formy. Niestety, taki powrót jest poza naszym zasięgiem, a jedyne, co moglibyśmy dzięki niemu osiągnąć, to szybka kontuzja i kolejna przerwa. Dlatego powinniśmy zacząć od treningu o niskiej albo umiarkowanej intensywności i stopniowo zwiększać ją, aż dojdziemy do kondycji z przeszłości. Warto rozpisać sobie odpowiedni plan, który będzie zakładał stopniowe zwiększanie czasu i charakteru wysiłku. Na jego początku może znaleźć się zwykły spacer do pracy zamiast przejazdu autobusem, a na końcu bieg na kilkadziesiąt kilometrów.

 

Pamiętaj o rozciąganiu

Musimy też pamiętać, żeby zarówno przed każdym treningiem, jak po jego zakończeniu rozciągnąć mięśnie. Wystarczy kilka prostych ruchów, ale ich zaniedbanie to najszybsza droga do kontuzji. Zwróć uwagę, żeby rozciągać wszystkie partie mięśni, nawet jeśli wydaje ci się, że podczas treningu nie będziesz ich używał.

 

Zmień nawyki żywieniowe

Kolejną rzeczą, o którą warto zadbać, jest dieta. Nie da się ukryć, że to, co jemy, wpływa na naszą wydajność w czasie ćwiczeń. Jeśli będziemy systematycznie trenować, a dodatkowo równie regularnie spożywać pełnowartościowe białko, z pewnością znacznie przyśpieszymy odbudowanie masy mięśniowej. Dlatego należy włączyć do diety m.in. chude mięso, ryby, jaja, twaróg. Oczywiście, równie istotne jest odpowiednie nawadnianie organizmu. Nie zapominaj, aby pić więcej wody nie tylko w trakcie treningu, ale też przed jego rozpoczęciem.

 

Poszukaj czegoś, co Cię motywuje

Wszystko wskazuje na to, że powroty nie zawsze należą do łatwych. Dlatego warto stawiać sobie mniejsze cele, wyznaczać drobne nagrody. Dobrze byłoby też znaleźć odpowiednie środowisko do ćwiczeń. Jeśli na przykład chcemy wrócić do treningów na siłowni, wybierzmy taką, na której czujemy się naprawdę dobrze. Dlatego warto ją najpierw przetestować, co umożliwia siłownia Pure Jatomi Fitness(możesz pobrać wejściówkę na stronie: http://jatomifitness.pl/pl/one-day-pass). Może znajdziesz tam interesujące zajęcia, w których wcześniej nie uczestniczyłeś, jak na przykład modny program total fitness Ewy Chodakowskiej? Czego byś nie wybrał, nie zapominaj, że już raz zbudowałeś wysoką formę i tylko od ciebie zależy, czy uda się to ponownie.

3 Comments

Add a Comment
  1. Zdaję sobie sprawę że to niełatwe, urodziłam dziecko i powrót do formy jest tym bardziej trudny, mam obawy czy wystarczy mi czasu na to żeby o siebie zadbać.

  2. Moja aktywność fizyczna opiera się na wypełnianiu obowiązków zawodowych i domowych. Cięgle brakuje czasu żeby poćwiczyć. Czasem nawet już nic się nie chce.

  3. A ja nie rozciągam sie po treningu nie wiedziałam o tym ze też trzeba, nie prowadzi mnie żaden trener tak sama chodzę i ćwiczę ale dzieki że poczytałam trochę będe lepiej wykorzystywać czas na siłowni.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


− 1 = cztery

Activ 8 © 2013 Frontier Theme