Na siłowni – czy warto brać odżywki?

Niemała grupa osób zajmujących się kulturystyką jest zdania, iż odżywki białkowe stanowią nieodłączny element diety. Nierzadko spożycie koktajlu białkowego jest pierwszą czynnością, jaką wykonuje się tuż po treningu.

Jaką ilość białka potrzebuje osoba aktywna fizycznie?

Z całą pewnością osoby uprawiające sport mają znacznie większe zapotrzebowanie na białko niż osoby nieaktywne fizycznie. Fachowa literatura mówi, iż nawet przy najbardziej intensywnym wysiłku fizycznym, porcja białka 1,2 – 1,7 gram na kilogram masy ciała jest zdecydowanie wystarczająca. Inne źródła wskazują, iż zapotrzebowanie na białko osoby aktywnej fizycznie to nie mniej niż 2,0 – 2,5 gram na kilogram masy ciała. Z tego wynika, iż osoba ważąca osiemdziesiąt kilogramów, potrzebuje około 160 – 200 gram protein na dobę. Zatem czy taką ilość protein można dostarczyć organizmowi bez użycia odżywek czy-wart-brac-odzywkebiałkowych? W praktyce wygląda to nastepująco: aby dostarczyć organizmowi niezbędną ilość protein, można zjeść dwie piersi z kurczaka, pół kostki twarogu, cztery jajka, dwa woreczki kaszy gryczanej, dwa kawałki razowego chleba, szklanę płatków owsianych oraz wypić szklanke mleka. Jak widać, jest możliwe zaspokojenie organizmu w niezbędna ilość protein bez użycia odżywek i nawet nie jest szczególnie trudne do wykonania.

    Odżywka białkowa po treningu

Zdecydowanie wypicie dawki odzywki białkowej tuż po wysiłku fizycznym jest szybkim i skutecznym sposobem na dostarczenie organizmowi niezbędnej porcji protein. Poza tym, tego typu odżywki są lekkostrawne i bardzo szybko przedostają się do krwiobiegu. Do tej pory nikt jednak nie udowodnił, iż odżywki białkowe są korzystniejsze dla organizmu niż tradycyjne posiłki. Zatem czy warto stosować tego typu odżywki? Czy też lepiej skupić się na tradycyjnych pokarmach? Specjaliści twierdzą, iż odżywki białkowe posiadają duże korzyści, przemawiające jednak za ich stosowaniem. Przede wszystkim są łatwe w przygotowaniu, wygodne i bardzo smaczne.

 

Odżywki kupisz w sklepie www.megapower.pl – wysoka jakość produktu, doskonała cena.

5 Comments

Add a Comment
    1. Nie ma znaczenia gdzie ćwiczysz, najważniejsze są odpowiednia dieta (w tym suplementacja) i trening. Wiadomo, że na siłowni łatwiej wykonywać ćwiczenia na maszynach do tego przystosowanych ale bez siłowni też się da.

  1. Kiedyś brałem odżywkę białkową Gain Bolic w średniej, zalecanej dawce. Zależało mi na tym, aby przybrać na masie, efekty widziałem już po 2 miesiącach. Oczywiście w połączeniu z regularnymi ćwiczeniami, tu ciekawostka; w domu a nie na siłowni.

  2. Mam nieco ograniczony budżet i zastanawiam się czy lepiej brać odżywkę i ćwiczyć w domu czy nie brać odżywek i ćwiczyć na siłowni, zależy mi na tym aby efekt pojawił się jak najszybciej. Czy może mi ktoś doradzić ?

  3. Biorąc suple trzeba pamiętać o tym, że na rynku jest wiele produktów o nieznanej jakości. W szczególności dotyczy to marek z USA, gdzie przepisy są bardzo liberalne i produkty mogą być wręcz szkodliwe.
    Moim zdaniem odżywki są OK ale należy kupować produkty firm które są pod ścisłą kontrolą jakości i zawartości. Polskie przepisy są dosyć rygorystyczne i jeśli mam wybierać to zawszę wolę kupić polski produkt np. firmy Olimp

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


cztery × 4 =

Activ 8 © 2013 Frontier Theme