Jak ćwiczyć w domu

W dzisiejszych czasach bardzo dużo osób chodzi na siłownię lub fitness. Jednak nie wszystkich na to stać. Dlatego wykorzystują to, co maja w domu, a często jest tak, że nie maja nic. Pozostaje ćwiczyć samemu bez żadnych przyrządów. Nie trzeba od razu mieć specjalistycznego sprzętu do tego, ani rad wykwalifikowanego instruktora, aby utrzymać sprawność fizyczną. Wystarczą chęci i chwila czasu.

Na sam początek ćwiczeń ważna jest otoczka, żeby nam się miło ćwiczyło, najlepiej jak gra jakaś skoczna muzyka. Następnie jest potrzebny odpowiedni strój. Do ćwiczeń powinniśmy mieć coś wygodnego i rozciągliwego, najlepiej jakby to były po prostu spodenki i wygodna koszulka. Ważne jest również obuwie, ponieważ nie można ćwiczyć w skarpetkach, można się wtedy poślizgnąć i zrobić sobie krzywdę. Jak wszystko jest przygotowane można zacząć ćwiczenia? Ćwiczenia powinno się rozpocząć od dołu, to znaczy najpierw najlepiej stanąć na jednej nodze a drugą stopą wykonać okręgi. 10 razy jedną stopą i 10 razy drugą stopą. Następnie kolana – Można lekko przykucnąć w rozkroku i pulsacyjnie się delikatnie ćwiczenia-w-domuopuszczać w dół i podnosić w górę. Ćwiczenie należy wykonać około 10 razy. Gdy już nogi są trochę rozgrzane można wykonać okręgi biodrami. 10 razy w jedną stronę i 10 razy w drugą stronę. Po bioderkach czas na ręce. Można wykonać jednocześnie wymachy podniesionych rąk na wysokość ramion, dwa razy do tyłu i raz do przodu. Dobrze jest wykonać ćwiczenie również około 10 razy. Po rękach powinno się trochę rozciągnąć kark, żeby czasem nam się nic nie naciągnęło, dlatego można pokręcić głową po obwodzie szyi, 5 razy w lewo i 5 razy w prawo a następnie można spróbować dotknąć lewym uchem lewego ramienia i tak samo z prawej strony. Po takiej rozgrzewce można przejść do dalszych ćwiczeń. Teraz już obojętnie, w jakiej kolejności, ważne jest to żeby robić sobie krótkie przerwy między poszczególnymi seriami ćwiczeń. Można pobiegać w miejscu, można wykonać skłony na siedząco oraz na stojąco, można również zrobić serię brzuszków, można zrobić wszystko co nam przyjdzie do głowy, ważne żeby to było bezpieczne i dawało radość z ćwiczenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


× 4 = dwadzieścia cztery

Activ 8 © 2013 Frontier Theme