Odchudzanie popularniejsze wiosną – pomoc dla odchudzających się

odchudzanie

Zima odeszła w niepamięć (przynajmniej do następnego roku). Wraz z odłożeniem puchowych kurtek, płaszczy i swetrów odkrywamy złe nawyki żywieniowe, a raczej ich skutki pod postacią zbędnych fałdek tłuszczu i wyższej wagi, która rzecz jasna ma przełożenie także na nasze samopoczucie i oczywiście na wygląd. Wiele osób właśnie z początkiem wiosny zaczyna walkę o lepszą sylwetkę oraz o naprawienie tego, co sami zepsuliśmy przez złe nawyki żywieniowe zimą. Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego zima to czas, kiedy statystyczny Polak tyje minimum 2-3 kilogramy? Składa się na to kilka przyczyn, głównie związanych z porą roku.

 

Przyczyny zimowego tycia

Zima to czas ponury, charakteryzujący się nie tylko dużą ilością śniegu, ale także krótszymi dniami. Organizm ludzki znacznie wcześniej otrzymuje sygnały, które nas usypiają. Widząc ciemne podwórko o godzinie 16:00, szybciej się męczymy, spada nasza wydajność, co zniechęca do podejmowania jakichkolwiek działań. Nie mówiąc o treningu lub o tym, aby myśleć o diecie. Szybko wskakujemy na sofę, chwytamy za chipsy lub popcorn i oglądamy naszą ulubioną telenowelę lub siadamy przed komputerem i powtarzamy czynność, przeglądając obrazki i filmy z kotami w roli głównej. Taki niekorzystny plan dnia wchodzi nam w nawyk. Przez kilka zimowych miesięcy organizm szybko odczuwa brak ruchu, jednocześnie odkładając tkankę tłuszczową, którą skrzętnie budujemy przez złą dietę i podjadanie.

Innym problemem jest sam śnieg. Zimą raczej ciężko mówić o jeździe rowerem, bieganiu, grze w piłkę nożną lub zwykłym spacerze. Oczywiście wszystko jest możliwe, ale większości się po prostu nie uśmiecha spacer w zawieję śnieżną. Wprawdzie można uprawiać sporty w zamkniętych halach, na siłowni lub nawet w domu, ale tu włącza się pierwszy problem, czyli brak energii, motywacji i solidnej diety. Powstaje błędne koło, w którym kręcimy się, a z każdym obrotem dostajemy dodatkowy bonus w postaci zbędnych kilogramów.

 

Wiosenne przebudzenie

Zrzucając zimową kołdrę i wchodząc na wagę lub stając przed lustrem szybko dochodzimy do wniosku, że przytyliśmy. Strój kąpielowy z zeszłego roku już nie prezentuje się tak ponętnie na naszym ciele a ubrania, które jeszcze rok temu na wiosnę leżały na nas jak ulał – dziś nie dopinają się, pękają w szwach lub po prostu są za małe. To najczęstsze symptomy zimowego przytycia. W panice podejmujemy działania – często skrajne i nieprzemyślane. Głodówka, nieprzemyślany trening i wyniszczanie organizmu. Tak nie wolno. Należy podejść do diety i ćwiczeń rozsądnie, wybierając optymalne plany żywieniowe.

 

Pomoc jest w sieci

Znany scenariusz prób odchudzania się wiosną spełznie na niczym jeżeli nie podejdziemy do sprawy rozsądnie. Swoją pomoc oferuje Internet, a tak dokładniej strona terazodchudzanie.pl, na której publikowane są ciekawe porady dotyczące złych nawyków żywieniowych, pełne plany i diety oraz ciekawostki związane z odchudzaniem. Wchodząc na tą stronę dowiemy się wielu ciekawych rzeczy o samym odchudzaniu, poznamy wiele interesujących diet lub nawyków, które warto wdrażać do swojego życia, aby uniknąć problemów z tyciem. Oczywiście strona pomoże nie tylko wiosną – treści są aktualne przez cały rok, a sztab specjalistów od odchudzania ciągle pracuje nad tym, aby na portalu pojawiały się nowe artykuły.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


osiem + = 14

Activ 8 © 2013 Frontier Theme