8 najpopularniejszych diet

diety

Dieta to clou wielu ludzi. Nie tylko sportowców, ale także zwykłych śmiertelników, którzy dbają o zdrowie. Dieta to zmiana nawyków żywieniowych. Na jakie? To zależy od rodzaju diety, od celu osoby, która stosuje dietę oraz od zdrowia – nie zawsze dieta wymuszona jest chęcią odchudzania się. Pod tym pojęciem możemy rozumieć wszystkie zmiany żywieniowe, te wynikające z choroby lub ludzkich pragnień.

Alergicy, którzy są uczuleni na poszczególne składniki żywieniowe układają dietę, która całkowicie eliminuje czynniki alergiczne.  Zwykle są to diety dopasowywane przez dietetyków i nie mają specjalistycznej nazwy. Natomiast o wiele popularniejsze są diety na odchudzanie i diety sportowe, które gwarantują przyrost siły i masy mięśniowej. To właśnie one trafiają do najszerszego grona odbiorców i to one są hołdowane jako te najpopularniejsze. Dziś postanowiliśmy pokazać Wam najpopularniejsze diety stosowane przez największą liczbę ludzi na całym świecie.

Zestawienie najpopularniejszych diet:

  • Miejsce 8: Dieta Dukana – jedna z najszybszych i najbardziej rygorystycznych. Pozwala na szybką utratę zbędnych kilogramów. Należy jednak uważać na nadmierne zakwaszenie organizmu. Wiele osób zarzuca diecie brak urozmaicenia, co również może wpłynąć na pewne braki dla organizmu.
  • Miejsce 7: Dieta South Beach – popularnie nazywana dietą plaż południowych. Dieta stworzona przez kardiologa dla ludzi, którzy mają problemy z sercem oraz dla tych, którzy chcą schudnąć. Zmiany żywieniowe dzielą się na 3 etapy. Pierwszy etap skupia się na białku i węglowodanach, drugi na warzywach, a trzeci jest swoistym podtrzymaniem wyników. Jest jednak bardzo męcząca, zwłaszcza w pierwszym etapie, kiedy niedobór żywieniowy może powodować zmęczenie i ogólne osłabienie.
  • Miejsce 6: Dieta Low Car – dieta specyficzna, nastawiająca się na spożywanie węglowodanów i tłuszczów zwierzęcych. Niewątpliwymi zaletami jest duża utrata masy ciała i brak uczucia głodu. Minusem  jest ilość tłuszczów zwierzęcych, które mogą przyczynić się do rozwoju chorób kardiologicznych.
  • Miejsce 5: Dieta Cambridge – lubiana przez ludzi, którzy nie mają czasu przygotowywać posiłków. Dieta bardzo przemysłowa, nastawia się na niską kaloryczność i produkty gotowe, często proszkowane (zupy i napoje). Niestety, ma to swoje konsekwencje – taki styl odżywiania może spowolnić metabolizm.
  • Miejsce 4: Dieta Kopenhaska – bardzo rygorystyczna dieta, która zaleca jedzenie dokładnie określonych potraw przez 13 dni. Prócz posiłków, ustalane są także pory ich przyjmowania. Dieta, która motywuje i narzuca rygor, jednocześnie osłabiając organizm, ale także przynosząc rezultaty pod postacią redukcji masy ciała.
  • Miejsce 3: Dieta Montignaca – dieta skupiająca się na indeksie glikemicznym. Obejmuje od 3 do 5 posiłków dziennie. Jest przyjazna dla organizmu, ale wymaga dużej wiedzy i konsultacji z dietetykiem (jeżeli nie znamy wyżej wspomnianego indeksu).
  • Miejsce 2: Dieta Monoskładnikowa – uwzględnia jedzenie jednego, zdrowego składnika. Przykładem jest dieta kapuściana. Tylko dla duzi, którzy nie lubią różnicować posiłków.
  • Miejsce 1: Dieta Pięciu Przemian – obecnie jedna z najpopularniejszych. Bazuje na naturze 5 żywiołów i wywodzi się z Chin. Trudna (konieczność poznania produktów i przydzielenia ich do poszczególnych żywiołów), ale bardzo skuteczna i poprawiająca metabolizm.

 

A Wy, jaką dietę stosujecie lub stosowaliście?

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


6 + = jedenaście

Activ 8 © 2013 Frontier Theme