Bieganie a kondycja stawów

Bieganie jest obecnie jedną z najpopularniejszych form aktywności fizycznej, chętnie podejmowaną przez osoby prowadzące zdrowy styl życia. Z regularnego uprawiania joggingu może płynąć wiele korzyści, spośród których za najważniejsze uznaje się zapobieganie chorobom układu krążeniowego, poprawę ogólnej kondycji i wydolności oraz utratę zbędnych kilogramów. Niestety, bardzo często umiejętne bieganie okazuje się nie lada wyzwaniem.

 

Najczęściej popełniane błędy

W wielu kręgach w dalszym ciągu pokutuje przekonanie, że do rozpoczęcia treningów wystarczą nam jedynie buty i strój sportowy. Co więcej, tak niewielkie wymagania sprzętowe sprawiają, że wiele osób wybiera właśnie tę formę ruchu i dzielnie pokonuje kolejne kilometry parkowych alejek. Jednak specjaliści coraz częściej biją na alarm, że takie podejście, występujące w duecie z brakiem właściwego przygotowania, prędzej lub później zaowocuje dokuczliwym bólem stawów.jogging-dbaj-o-stawy

W pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę na naszą sportową garderobę. O ile w odniesieniu do stroju doskonale sprawdzą się bawełniana koszulka lub bluza i zwykłe spodnie dresowe, o tyle w przypadku obuwia nie powinno być miejsca na półśrodki. Odpowiednie buty to takie, które zostały zaprojektowane z myślą o bieganiu i zapobieganiu ewentualnym urazom w obrębie stóp, kręgosłupa oraz stawów.

 

Jak biegać umiejętnie?

Kolejną, wymagającą zdecydowanie więcej uwagi, kwestią jest przygotowanie do treningu oraz umiejętność jego właściwego przeprowadzenia. Dlaczego jest to aż tak istotne? Umniejszając wartość tych aspektów możemy nieświadomie narazić się na bóle i kontuzje stawów, które w rezultacie sprawią, że nasza przygoda z bieganiem zakończy się równie szybko, jak się rozpoczęła.

Aby uniknąć takiego scenariusza, zanim pobiegniemy, zacznijmy chodzić. Energiczny marsz, przeplatany krótkimi odcinkami truchtu i prostymi ćwiczeniami rozciągającymi, pozwoli przyzwyczaić nasz organizm do większego niż do tej pory wysiłku i będzie idealnym wstępem do treningu biegowego. Po około miesiącu możemy rozpocząć realizację naszych joggingowych planów, oczywiście w dalszym ciągu uwzględniających rozgrzewkę, bez obaw o pojawienie się bólu czy kontuzji stawów.

 

Dodatkowe wzmocnienie

Jeśli jednak już wcześniej borykaliśmy się z problemami ze stawami i strach przed ich powrotem skutecznie powstrzymuje nas przed nawiązaniem przyjaźni ze sportem, warto zapewnić im dodatkową ochronę. Bóle stawów często są wynikiem niedoboru kolagenu, głównego składnika budulcowego ścięgien i chrząstek stawowych, w związku z czym nieocenionym sprzymierzeńcem w takim przypadku może być suplement diety, wspomagający ich regenerację, taki jak 4Flex.

Aktywność fizyczna pod każdą niemal postacią może korzystnie wpłynąć na nasze zdrowie, wygląd i samopoczucie. Niemniej, podejmując decyzję o rozpoczęciu ćwiczeń, w tym również treningów biegowych, nie zapominajmy, że musimy odpowiednio przygotować nasz organizm do wytężonego wysiłku. A wtedy bóle stawów nie będą przeszkodą na żadnej z joggingowych tras.

jogging-kobieta-park

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


jeden × 1 =

Activ 8 © 2013 Frontier Theme